Monday, November 27, 2006

"Złota Piłka" dla Cannavaro!

"Złota Piłka" dla Cannavaro!

W mijającym roku Cannavaro prezentował równą formę i eksperci uznają go za najlepszego środkowego obrońcę. Jako kapitan w lipcu poprowadził reprezentację Włoch do tytułu mistrzów świata. W finałowym turnieju imponował spokojem i skutecznością interwencji. Najlepsze spotkania rozegrał w półfinale przeciwko Niemcom i w finale z Francją.
Wywalczył również tytuł mistrza Włoch z Juventusem, ale klub został pozbawiony nagrody za udział w aferze z ustawieniem spotkań. Juventus został zdegradowany do drugiej ligi, a 33-letni Cannavaro przeszedł do Realu Madryt.
"Oczywiście zawiozę tę nagrodę do Madrytu, ale chciałbym także pokazać ją w Turynie. Moje występy w Juventusie w poprzednim sezonie były bardzo dobre - rozegrałem 37 spotkań i strzeliłem cztery gole, z których każdy był decydujący. Nagroda jest też wyróżnieniem za triumf w mistrzostwach świata" - powiedział Cannavaro - pierwszy od 1993 roku Włoch, któremu przyznano to wyróżnienie. 13 lat temu wygrał Roberto Baggio.
"Chciałem podziękować moim kolegom z Juventusu i drużyny narodowej - to dzięki nim mogłem zaprezentować moje umiejętności" - dodał Cannavaro.
Cannavaro zadebiutował w Serie A w 1993 roku w wygranym przez jego Napoli 4:3 meczu z Juventusem. W 1995 roku przeszedł do Parmy. Dwa lata później zadebiutował w seniorskiej reprezentacji Włoch.
W latach 2002-2004 grał w barwach Interu Mediolan i nie zaliczy tego okresu do udanych. Znacznie lepiej prezentował się po transferze do Juventusu, gdzie zapracował na reputację czołowego obrońcy świata.